Goodyear ja Le Mans: Voittoja virtuaali- ja reaalimaailmassa

Le Mans -virtuaalisarjan virallisena kumppanina Goodyear laajentaa suhdettaan maailman kuuluisimman kestävyysajokisan tukijoiden kanssa digitaaliseen ympäristöön. Neljällätoista kokonaiskisan voitollaan Goodyearilla on pitkä ja tarunhohteinen historia Le Mansin 24 tunnin kisoissa. Nyttemmin Goodyear on nimitetty ainoaksi rengasmerkiksi Le Mansin LMP2-luokkaan sekä FIA:n kestävyysajon maailmanmestaruussarjaan (WEC) ja Euroopan Le Mans -sarjaan (ELMS), mikä tekee siitä tämän arvostetun tapahtuman keskeisen kumppanin. Tämän suhteen laajentaminen virtuaaliseen ympäristöön on seuraava vaihe Le Mans -matkalla, joka alkoi vuonna 1965, kun Masten Gregory ja Jochen Rindt voittivat Ferrarilla.

Tämä perintö on saanut jatkoa viime vuosina Goodyearin palattua Le Mansiin vuonna 2020. Kaudella 2021 Goodyear toimitti renkaat kaikille LMP2-luokan talleille, kuten myös WEC- ja ELMS-mestaruussarjojen jokaiseen osakilpailuun Le Mansin kisat järjestävän Automobile Club de l’Ouest (ACO) -organisaation virallisena kumppanina. Nyt astuminen tietokoneella luotuun maailmaan virtuaalisen Le Mansin 24 tunnin kisan ja virtuaalisen Le Mans -sarjan myötä on viimeisin luku Goodyearin tarinassa Circuit de la Sarthen radalla Luoteis-Ranskassa.

”Goodyear on pitkään tehnyt yhteistyötä Le Mansin 24 tunnin kisojen kanssa ja ollut kumppanina mukana kisoissa. Olemme hyvin iloisia paluustamme kisaan vuonna 2020”, sanoo Goodyearin Motorsport Director Ben Crawley. ”Sen jälkeen osallisuutemme on lisääntynyt entisestään. Kaudella 2021 tuimme 26 autoa. Virtuaalinen Le Mans -sarja on kiehtova täydennys todelliselle kisalle. Siinä on samaa kestävyysajon henkeä kuin WEC- ja ELMS-sarjoissa, ja olemme innoissamme siitä, että saamme olla mukana. E-urheilu kasvaa, ala on nousukiidossa ja teknologia on uskomatonta. Le Mansin 24 tunnin kisan kaltaisissa, kansainvälisesti tunnetuissa moottoriurheilutapahtumissa – niin todellisella kisaradalla kuin virtuaalisellakin – Goodyear saa areenan, jolla se tavoittaa miljoonia faneja ympäri maailman.”

”Virtuaalinen Le Mans -sarja tarjoaa faneille helpotusta jännityksen puutteeseen kestävyysajosarjojen ollessa tauolla – ja paljon muuta. E-urheilun kasvun jatkuessa se on tärkeä osa kestävyysajourheilua, ja haluamme olla siinä mukana korkealla tasolla. Teknologiset edistysaskeleet luovat Goodyearille mahdollisuuksia vertailla virtuaalista ja todellista moottoriurheilua sekä ottaa oppia virtuaalisesta maailmasta ja tukea laajempaa osallistumistamme moottoriurheiluun.”

Virtuaalisen Le Mans -sarjan näkyvyys on valtavaa. Virtuaalinen Le Mansin 24 tunnin ajon palkittu kausi 2020 keräsi yleisöä yhteensä yli 14,2 miljoonaa 57 maassa, joissa kisaa lähetettiin arvostetuilla kanavilla, kuten Eurosportilla, ESPN:llä ja Sky Sports:llä1. Virtuaalisen Le Mans -sarjan keräämä yleisömäärä ei ole yllätys, sillä koko e-urheiluala kasvaa vahvasti. 474 miljoonan ihmisen arvioidaan katselleen vähintään yhtä e-urheilutapahtumaa vuonna 2021. Tällaisen yleisön tavoittaminen nosti maailmanlaajuiset tuotot 947 miljoonaan dollariin viime vuonna2.

Virtuaalinen Le Mans -sarja ei ole ainoa, jossa Goodyear on mukana virtuaalisessa maailmassa. Goodyearilla on laaja-alaisia kumppanuuksia moottoriurheilusarjojen kanssa kaikkialla maailmassa. Se tuo Goodyearille näkyvyyttä muilla e-moottoriurheiluareenoilla. Yksi niistä on WTCR – FIA:n vakioautojen maailmanmestaruussarjan oma e-urheilumestaruussarja, jossa Goodyear on mukana reaalimaailman mestaruussarjan ainoana rengastoimittajana ja virallisena kumppanina tavoittaen vakioautourheilun faneja kaikkialla maailmassa.

Trackbacks & Pings

Vastaa

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.