Renault Kadjar vuosimalli 2020 – Renault Kadjar tarjoaa nyt vielä entistä enemmän vastinetta rahalle

Katumaastureiden ehkä kauneimman vaihtoehdon, Renault Kadjarin valikoima on muuttunut entistä paremmaksi. Aiempi perusvarustelu Life on jätetty pois ja nyt Kadjarit ovat aina joko Zen- tai Bose-varusteisia. Mikä parasta, kaikkien versioiden hintoja on alennettu noin 4 000 eurolla ja ne alkavat nyt Renault Kadjar TCe 140 Zenin 23 390 eurosta

Vuosi sitten Renault Kadjar uudistui niin muotoilultaan kuin tekniikaltaan. Asiakkaiden kiittämään ulkonäköön ei tehty suuria muutoksia, vaan sitä vain hiottiin edelleen tyylikkäämmäksi. Auton hienostuneisuutta korostettiin muun muassa lisäämällä korin yksityiskohtiin kromia. Katumaastureiden joukossa Kadjar antaa ulkonäölleen vastinetta etuvetoisenakin, sillä maavara on peräti 20 senttiä.

Renault Kadjar on saanut esittelystään lähtien niin asiakkailta kuin medialta kiitosta suurista sisätiloistaan ja tavaratilasta, joka on kookkaampi kuin tärkeimmissä kilpailijoissa. Päivityksen yhteydessä Kadjariin tuli uusi helppolukuisempi kosketusnäyttö, joka on integroitu kojelautaan saumattomasti. Samalla tehtiin pieniä parannuksia, kuten ilmastointilaitteeseen tulleet suulakkeet myös takana matkustaville.

Suosituin moottori uudistuneessa Renault Kadjarissa on yhdessä Mercedes-Benzin kanssa kehitetty 1,33-litrainen bensiinimoottori, jonka saa TCe 140 ja TCe 160 -vaihtoehtoina. Numero kertoo tehon hevosvoimina ja kilowatteina se on 103 tai 118 yhdessä jo alhaisilla käyntinopeuksilla saatavan muhkean vääntömomentin kera.

Dieselmoottoreita on niin ikään tarjolla kaksi. Ensimmäinen on erittäin taloudellinen dCi 115, jonka kanssa on Suomessa aina 7-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto. Toisena vaihtoehtona on väkivahva dCi 150 nelivedon ja käsivalintaisen vaihteiston kera.

Erinomainen varustelu järkihintaan

Tähän saakka Renault Kadjariin on ollut saatavissa kolme varustetasoa, joista Life on nyt jätetty pois mallistosta. Uutena perustasona on Zen, joka maksaa TCe 140-moottorin kanssa 23 390 euroa ja suositun automaattisesti toimivan kaksoiskytkinvaihteiston lisäys nostaa hintaa 2 000 eurolla.

Kadjarissa on siis jatkossa aina kattava varustelu, sillä Zen-tasoon kuuluvat muun muassa kaksialueinen automaatti-ilmastointi ja 7” kosketusnäyttö älypuhelinpeilauksella. Ulkonäköä kohentavat tyylikkäät 17-tuumaiset kevytmetallivanteet. Ajajan apuna on paljon järjestelmiä, kuten kaistavahti, automaattiset valot ja kaukovaloavustin. Autoon pääsy on kätevää älyavaimen ansiosta ja pysäköintiä helpottavat tutkat edessä sekä takana ja ilkivallan mahdollisuutta vähentävät koria vasten taittuvat ulkopeilit.

Toisena varustevaihtoehtona on vielä täydellisempi Bose, joka myydään Suomessa aina automaattisesti toimivan kaksoiskytkinvaihteiston kanssa. Upea Bose-varustetaso on kolmetuhatta euroa (alkaen 28 390 €) Zeniä kalliimpi. Tuolle lisäinvestoinnille saa runsaasti vastinetta, joka parantaa niin auton ulkonäköä kuin mukavuutta entisestään.

Bose-varusteisissa Kadjareissa on hyödynnetty kromia enemmän tuomaan lisää tyyliä ulkonäköön. Lämmitettävä tuulilasi on talvella hyödyllinen varuste ja suomenkielisen navigaattorin yhteydessä oleva peruutuskamera auttaa pysäköimään tarkasti. Matkustamon ylellisyyttä lisää osittainen nahkaverhoilu ja matkustajat voivat nauttia Bosen huolella Kadjariin suunnittelemasta äänentoistosta. Tavaran kuljettamista helpottavat kattokaiteet, takaistuimen selkänojien Easy Break -taittojärjestelmä sekä eteen taittuva etumatkustajan istuimen selkänoja. Pimeällä on iloa ledivaloista sekä ledisumuvaloista kulmavalotoiminnolla.

Kaikissa Renault-henkilöautoissa on vakiona neljän vuoden tai 100 000 kilometrin takuu. Vähäisellä 650 euron lisäsummalla takuun keston voi nyt venyttää kuuteen vuoteen.

Vastaa

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.