Kimi Raikkonen ja motocrossin maailma

Kimi Raikkonen, entinen Formula 1 -maailmanmestari ja nykyinen KRT-tiimin päällikkö, on ollut innokas motocrossin harrastaja jo lapsuudestaan lähtien. Nykyisin hän osallistuu säännöllisesti FIM Motocrossin MM-sarjan valikoituihin kilpailuihin. Tänä vuonna tiimi on saavuttanut useita podium-sijoituksia ja viisi GP-voittoa peräkkäin, mikä osoittaa, että yhteistyö Kawasakin kanssa on tuottanut hedelmää.

Miten kaikki alkoi

Kimi kertoo aloittaneensa motocross-harrastuksensa lapsena Italjetin 50cc minimopolla, joka opetti hänelle tasapainoa ja kaasunhallintaa. Vaikka hän ei kilpaillut aktiivisesti nuoruudessaan, hän osallistui myöhemmin joihinkin klubikilpailuihin KX250-pyörällään. Kimi kertoo, että motocross on aina tarjonnut hänelle fyysisen ja henkisen haasteen, josta hän nauttii.

Motocross ja Formula 1

Kimi paljastaa, että hän ei koskaan kertonut F1-tiimeilleen harrastavansa motocrossia, vaikka osallistuikin silloin tällöin klubikilpailuihin. Hän näki sen osana kunto-ohjelmaansa ja nautti ajamisesta omalla radallaan kotonaan lasten kanssa. Kimi ei koskaan kilpaillut motocrossissa korkealla tasolla, mutta nautti siitä puhtaasti omaksi ilokseen ja kuntoiluksi.

KRT-tiimin rakentaminen

Kimi aloitti KRT-tiimin rakentamisen vuonna 2010, kun hän otti yhteyttä Anttiin, jota hän alun perin harkitsi palkkaavansa kuljettajaksi. Puolen vuoden kuluttua Antti päätti lopettaa kilpailemisen, ja Kimi pyysi häntä tulemaan mukaan johtamaan tiimiä. Kimi ja Antti ovat yhdessä kehittäneet tiimiä, joka nyt toimii tiiviissä yhteistyössä Kawasakin kanssa.

Viisi voittoa peräkkäin

Viimeisimmät menestykset ovat tuoneet iloa KRT-tiimille, mutta Kimi korostaa, että tulokset voivat vaihdella ja loukkaantumiset ovat osa kilpailutoimintaa. Hän kertoo olevansa tyytyväinen Romain Febvren ja Mitch Evansin nykyiseen ajamiseen ja odottaa, että molemmat kuljettajat nousevat pian kärkisijoille.

Kehitystyön tulokset

Kimi kertoo, että tiimi on tehnyt kovasti töitä viimeisten vuosien aikana, erityisesti vaihtamalla valmistajaa ja ottaessaan käyttöön uuden pyörän. Vaikka kehitystyötä on tehty paljon, Kimi myöntää, että aina on parannettavaa. Hän korostaa, että kehitysprosessin on oltava järkevä ja tavoitteellisesti etenevä, jotta se tuottaa toivottuja tuloksia.

Uusi KX450-pyörä

Vaikka Kimi ei ole vielä ehtinyt kokeilla uutta KX450-pyörää kiireisen perhe-elämänsä vuoksi, hän kertoo omistavansa sekä KX250- että KX450-pyörät. Hän on ollut vaikuttunut pyörien ajomukavuudesta ja helppoudesta, ja uskoo, että Kawasakin pyörät ovat nostaneet hänen ajotaitonsa uudelle tasolle.

KX450 vs. KX250

Kimi paljastaa, että hän ei aja päivittäin, joten hän suosii KX250-pyörää omalla radallaan Suomessa. Hän uskoo, että KX450 sopisi paremmin suuremmalle radalle ja vakavampaan harjoitteluun, mutta se vaatii myös vakavaa lähestymistapaa.

Listaus: Kimi Raikkosen vinkit motocrossiin

  • Aloita pienestä: Kimi aloitti Italjetin 50cc minimopolla.
  • Haasta itseäsi: Motocross tarjoaa fyysisen ja henkisen haasteen.
  • Pidä hauskaa: Aja omaksi iloksesi, kuten Kimi tekee omalla radallaan.
  • Kehitä taitojasi: Kimi uskoo, että Kawasaki-pyörät ovat parantaneet hänen ajotaitojaan.
  • Ole tavoitteellinen: Kehitä itseäsi ja ajotaitoasi jatkuvasti, mutta järkevästi.

Vastaa

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.