
Nouseva suomalainen ralliristitähti Tommi Hallman siirtyy FIA World Rallycross -mestaruuskilpailun kaikkiin sähköisiin RX2e-luokkiin kahdessa osakilpailussa kaudella 2023, jotka ajetaan Yhdistyneessä kuningaskunnassa ja Saksassa.
Nykyinen NRX NEXT World Final -voittaja ja NRX NEXT Europe Champion tekee sähköisen ralliristin kilpailudebyyttinsä RX2e-luokassa kolmannessa osakilpailussa, joka ajetaan Lydden Hillissä Yhdistyneessä kuningaskunnassa myöhemmin tässä kuussa (heinäkuu 22-23). Tämä on sama paikka, jossa Hallman saavutti kaksi palkintopallisijaa vuonna 2022 NRX NEXT -kilpailussa.
Vaikka Yhdistyneen kuningaskunnan kilpailu merkitsee entisen RallyX Nordic Supercar Lites -mestarin ja RX Academy -kilpailun voittajan Hallmanin ensimmäistä sähköistä starttia, hän on viettänyt kautensa tähän mennessä työskennellen Construction Equipment Dealer Team -tiimin VIP -taksikuljettajana World RX -tapahtumissa.
Hän työskenteli myös Extreme E -maastorata-sarjan Championship Driverina Skotlannin Hydro X Prix -tapahtumassa, johon kuului testien tekeminen täysin sähköisellä ODYSSEY 21 -autolla, Nitrocross FC1-X:n testaus Amerikassa ja vierailu ”asiantuntija” -selostajana RX+ -lähetyksessä kommentoimassa RX2e-luokkaa Ruotsin World Rallycross -osakilpailussa Holjesissa.
Hallman ei ole koskaan jäänyt pois palkintopallilta 15 Supercar Lites -kilpailussa vuodesta 2021 lähtien, mukaan lukien 10 voittoa. Hän kohtaa RX2e-sarjassa joukon nopeita ja kokeneita nousevia kykyjä.
Kahden osakilpailun aikana World RX -pakettia tukevassa uusimmassa yhden eritoteamisen luokan ralliristissä Hallmanin auto kilpailee SET Promotion -tiimin lipun alla, jonka operoi sarjan promoottori QEV.
Olen todella innoissani liittyessäni RX2e-luokan kilpailijoiden joukkoon; tehdä debyyttini sähköautolla ralliristin syntysijoilla on todella hieno yhdistelmä. Kilpailin Lyddenissä viime vuonna ja tunsin oloni mukavaksi radalla, joten tavoitteenani on saavuttaa hyvä tulos. Toki haasteena on tottua kaikkeen nopeasti, sillä jotkut kilpailijoista ovat kilpailleet näillä autoilla jo muutaman kauden ajan, mutta sopeutuminen on aina ollut yksi vahvuuksistani. Vaikka RX2e tulee olemaan ensimmäinen kilpailuni sähköautokaudella, olen ollut onnekas saadessani jo tänä vuonna kokemusta neljällä eri sähköautolla, joten minulla on jonkinlainen käsitys siitä, miten ne toimivat ja mikä ovat suurimmat erot polttomoottoriautoihin verrattuna ajettavuudessa. Olen varma, että taso tulee olemaan korkea, mutta tunnen olevani positiivinen vauhdistani. Pienet yksityiskohdat ovat avain menestykseen, ja siihen aion keskittyä.
Tommi Hallman
Tommi on osoittanut luokkansa viime vuosina erilaisissa eri mestaruuskilpailuissa, ja vaikka hän ei ole kilpaillut tänä vuonna, hän on ollut erittäin kiireinen hyödyntäen jokaista tilaisuutta, jonka on voinut. Nyt hänellä on mahdollisuus palata kilpailemaan autolla, ja on mielenkiintoista nähdä, miten hän sopeutuu kilpailemaan RX2e-luokassa. Vaikka emme SET Promotionilla aja Tommin autoa näissä kilpailuissa, olemme edelleen täyden tuen takana, kuten olemme olleet viimeisten muutaman vuoden aikana. On aina suuri haaste liittyä yhden eritoteamisen mestaruussarjaan keskellä kautta ja kohdata säännölliset kilpailijat, mutta tiedän, että hän valmistautuu kovasti antaakseen itselleen parhaan mahdollisen mahdollisuuden.
Kalle Pinomäki, SET Promotion
SET Promotion perustettiin Jussi ja Kalle Pinomäen toimesta alkuvuodesta 2003 kilpailemaan FIA European Rallycross Championshipissa ja eri kansainvälisissä rallimestaruuskilpailuissa.
Yksi kommentti artikkeliin ”Useiden Supercar Lites -mestaruuden voittanut Tommi Hallman siirtyy RX2e-luokkaan valitulle kilpailuohjelmalle”